حمایت از پرندگان شکاری ایران
حمایت از پرندگان شکاری ایران
این وبلاگ به منظور حمایت و حفظ پرندگان شکاری ایران است 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حمایت از پرندگان شکاری ایران و آدرس homa-ngo.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





مهم ترین فاکتور حیاتی این اکوسیستم پوشش گیاهی غنی آن بوده است که متاسفانه گاهی توسط انسان تخریب می شود.از 420 گونه گیاهی شناسایی شده در پلنگ دره که متعلق به 246 جنس و 85 خانواده گیاهی می باشد تیره های شب بو،نعناعیان و گونها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.منطقه پلنگ دره دارای تعدادی گونه های گیاهی انحصاری نیز می باشد.

بطور کلی در منطقه 9 تیپ گیاهی گیاهی شامل 2 تیپ جنگلی و 7 تیپ مرتعی مشاهده می گردد.

نام تعدای از گونه های گیاهی موجود درمنطقه:

گون،درمنه،بادام کوهی،گاوچاق کن،کلاه میرحسین،کنگر علوفه،هزار خار،سیاه گینه،خارکو،یال اسبی،ارمک،ریواس،اسکندیکس،علف پشکی،سرو کیاتا،گل جالیز سفید و....

این هم تصاویر یک تعداد از  گونه های گیاهی منطقه:

(تعداد تصاویر زیاد است و ممکن است کمی طول بکشد)

و این درخت بید قدیمی که نمیدونم چقدر عمر داره و چرا تنه از هم گسیخته شده

با توجه به وضعیت خاص اکولوژیکی منطقه و تنوع گیاهی و همچنین هم مرز بودن با منطقه هفتاد قله اراک پستانداران زیادی در منطقه مشاهده می شود که عبارتند از:

موش خانگی،موش ورامینی،تشی،خرگوش ،شغال،گرگ،روباه معمولی؛گراز؛کفتار،قوچ و میش،کل و بز،خارپشت گوش بلند،خارپشت ایرانی،هامستر خاکستری،جرد ایرانی،پامسواکی بزرگ،دوپای کوچک،خفاش بال بلند،خفاش نعل اسبی،گربه وحشی و پلنگ که از آخرین مشاهده آن در منطقه ده سال می گذرد.در حال حاظر تنها چند گزارش غیر رسمی از حضور پلنگ و سیاه گوش در منطقه وجود دارد.که در حال بررسی است.

در طی آن دو روز موفق به مشاهده چند میش و بره و بز و بزغاله شدیم.

تعداد گراز در منطقه زیاد نیست و تنها مدفوع آن مشاهده شد.در حدود 10 قلاده گرگ هم در دشت های اطراف منطقه مشاهده شده است.در حال حاظر با این اطلاعات موجود نمی توان از وجود و یا عدم وجود پلنگ دره منطقه حرفی زد.جمعیت طعمه های  مورد نیاز پلنگ به حدی نیست که تامین کننده نیاز پلنگ باشد.اما وجود پلنگ در منطقه هفتاد قله اراک به ثبت رسیده و این امکان هست که گذری هم به منطقه پلنگ دره داشته باشند.به لحاظ شرایط زیستگاه و جود کوه های صخره ای بلند و عظیم پوشش گیاهی خوب در دره ها شرایط برای ورود پلنگ مهیا است تنها نیاز است که از جمعیت طعمه های محبوب پلنگ در منطقه محافظت شود.

قرار است تا با آقای مهندس عابدی کارشناس زحمت کش سازمان در اواخر تابستان در صورت امکان دوربین های تله ای را در بعضی از نقاط خاص منطقه قرار بدیم تا ببینیم چیزی عاید ما می شود یا نه

این هم منو یک قوچ جوان که توسط یک خانواده طبیعت دوست قمی نجات پیدا کرده سرگذشت دقیق این قوچ را نمیدونم اما خیلی با شکوه و زیبا بود.اسم این قوچ را محیط بان های منطقه فریدون گذاشته بودن

و این هم یک تصویر فلسفی که آقای عابدی لطف کردن از ما تهیه کردن

خودم که خیلی با این عکس حال کردم

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, ] [ 16:14 ] [ رضا علی اصل ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: